Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. Mariana Rejewskiego w Bydgoszczy
...

» ZESTAWIENIA BIBLIOGRAFICZNE

PRACA Z UCZNIEM SPRAWIAJĄCYM TRUDNOŚCI WYCHOWAWCZE

Zestawienie bibliograficzne w wyborze
opracowane na podstawie zbiorów PBW w Bydgoszczy
Zawiera opisy bibliograficzne wydawnictw zwartych i artykułów z czasopism za lata 2000-2008
Opracowała Ewa Bedełek

WYDAWNICTWA ZWARTE

  1. BABIUCH MAŁGORZATA
    Jak współpracować z rodzicami "trudnych" uczniów?
    / Małgorzata Babiuch. - Wyd. 4. - Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2007. - 117, [1] s.
    sygn. 138626 – 138628, 142173, 138625p


  2. DANILEWSKA JOANNA
    Agresja u dzieci: szkoła porozumienia
    / Joanna Danilewska. - Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2002. - 175 s.
    sygn. 138630 – 138633, 142172, 138629p


  3. DUDZIKOWA MARIA
    Pomyśl siebie...: minieseje dla wychowawcy klasy
    / Maria Dudzikowa. - Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2007. - 360 s.
    sygn. 147332


  4. ERNST KEN
    Szkolne gry uczniów: jak sobie z nimi radzić
    / Ken Ernst. - Wyd. 2. - Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, [2000]. - 132, [4] s.
    sygn. 132642 – 132644, 132641p


  5. HAUK DIEMUT
    Łagodzenie konfliktów w szkole i w pracy z młodzieżą: poradnik do treningu mediacji
    / Diemut Hauk. - Wyd. 2. - Kielce: "Jedność", 2003. - 183 s.
    sygn. 139544


  6. HERBERT MARTIN
    Rozwój społeczny ucznia: poznanie potrzeb i problemów dzieci w okresie dorastania
    / Martin Herbert. - Gdańsk: Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2004. - 80 s.
    sygn. 141250 – 141252, 141249p


  7. HEYNE DAVID, ROLLINGS STEPHANIE
    Niechęć do szkoły: jak pomóc dziecku, które opuszcza lekcje i wagaruje
    / David Heyne, Stephanie Rollings. - Gdańsk: Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2004. - 88 s.
    sygn. 140964 – 140966


  8. KING GAIL
    Umiejętności terapeutyczne nauczyciela
    / Gail King. - Gdańsk: Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2003. - 120 s.
    sygn. 139814, 140172 – 140174, 139813p


  9. KSZTAŁTOWANIE
    Kształtowanie umiejętności wychowawczych
    / pod red. Teresy Sokołowskiej-Dzioby. - Lublin: Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2002. - 217 s.
    sygn. 145153


  10. McCOMBS BARBARA J., POPE JAMES E.
    Uczeń trudny: jak skłonić go do nauki
    / Barbara L. McCombs, James E. Pope. - Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997. - 93 s.
    sygn. 128957- 128959, 128956p


  11. MOBBING
    Mobbing w szkole
    / Karl Gebauer. - Warszawa: Instytut Wydawniczy Pax, 2007. - 142, [2] s. sygn. 149835


  12. MOBBING
    Mobbing w szkole: jak zapobiegać przemocy grupowej
    / Karl E. Dambach. - Gdańsk: Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2003. - 88 s.
    sygn. 139812 – 140134, 139811p


  13. NAUCZYCIEL
    Nauczyciel kompetentny: teraźniejszość i przyszłość
    / pod red. Zdzisława Bartkowicza, Marzeny Kowaluk, Małgorzaty Samujło. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2007. - 412 s.
    sygn. 147420p


  14. OSOBA
    Osoba, edukacja, dialog. T.1
    / pod red. Marii Ledzińskiej. - Kraków: Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2002. - 268 s.
    sygn. 139440, 139439p


  15. OSOBA
    Osoba, edukacja, dialog. T.2
    / pod red. Marii Ledzińskiej. - Kraków: Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2002. - 287 s.
    sygn. 139440, 139439p


  16. PIOTROWSKI PRZEMYSŁAW, ZAJĄCZKOWSKI KRZYSZTOF
    Profilaktyka w gimnazjum: projektowanie, realizacja i ewaluacja programów
    / Przemysław Piotrowski, Krzysztof Zajączkowski. - Kraków: Impuls, 2003. - 107, [1] s.
    sygn. 139763, 139764 – 139765, 139762p


  17. ROGERS BILL
    Trudna klasa: opanować, wychować, nauczyć
    / Bill Rogers. - Warszawa: "Fraszka Edukacyjna", 2006. - 228 s.
    sygn. 145864p - 145865


  18. ROGERS BILL
    Uczniowie w szkole: rzecz o zachowaniu: praktyczny przewodnik do skutecznego nauczania
    / Bill Rogers. - Warszawa: Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2005. - 255 s.
    sygn. 145660 - 145661


  19. ROSENBERG MARSHALL B.
    Edukacja wzbogacająca życie: porozumienie bez przemocy przyczynia się do poprawy wyników nauczania, redukuje konflikty wzbogaca wzajemne relacje między uczniami i nauczycielami
    / Marshall B. Rosenberg. - Warszawa: Jacek Santorski & Co Agencja Wydawnicza, 2006. - 134, [3] s.
    sygn. 148626


  20. SCHAEFER KLAUS
    Jak przeżyć szkołę
    / Klaus Schaefer. - Gdańsk: Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2005. - 285 s.
    sygn. 143370 – 143372


  21. SCHAEFER KLAUS
    Nauczyciel w szkole: jak przeżyć szkołę
    / Klaus Schaefer. - Wyd. 2 w jęz. pol. - Gdańsk; Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008. - 205 s.
    sygn. 150317 – 150318, 150319p


  22. SPECK OTTO
    Być nauczycielem
    / Otto Speck. - Gdańsk: Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2005. - 336 s.
    sygn. 142540 - 142541


  23. TERAPIA
    Terapia pedagogiczna: scenariusze zajęć
    / pod red. Violetty Florkiewicz. - Łódź: Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna, 2005. - 174 s.
    sygn. 144366, 143430p


  24. WOSIK-KAWALA DANUTA
    Korygowanie samooceny uczniów gimnazjum
    / Danuta Wosik-Kawala. - Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2007. - 210 s.
    sygn. 147406


  25. ZARZOUR KIM
    Gnębiciel ze szkolnego boiska
    / Kim Zarzour. - Poznań: Dom Wydawniczy Rebis, 2006. - 259 s.
    sygn. 146051

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. APPELT KAROLINA
    Trudności wychowawcze w okresie dorastania
    / Karolina Appelt // Psychologia w Szkole. - 2004, nr 4, s. 19-25


  2. BOGDAŃSKA AGNIESZKA
    Trudne zachowania
    / Agnieszka Bogdańska // Przegląd Oświatowy. - 2007, nr 10, s. 5-6


  3. BOROWIEC JOANNA
    Gry psychologiczne - przyczyna i rozwiązanie trudności wychowawczych
    / Joanna Borowiec // Lider. - 2007, nr 1, s. 25-28


  4. CHMIELEWSKA JADWIGA
    Praca biblioteczna z uczniem trudnym: opis i analiza przypadku rozpoznawania problemu wychowawczego
    / Jadwiga Chmielewska // Biblioteka w Szkole. - 2004, nr 3, s. 16-17


  5. DZIEWIECKI MAREK
    Antywychowawcza presja współczesnych ideologii
    / Marek Dziewiecki // Wychowawca. - 2004, nr 1, s. 15


  6. DZIEWIECKI MAREK
    Szkoła a trudności wychowawcze
    / Marek Dziewiecki // Wychowawca. - 2004, nr 11, s. 5-8


  7. FALKOWSKA-WINDER LIDIA
    Spójrzmy przyjaźnie na trudnego ucznia
    / Lidia Falkowska-Winder // Edukacja i Dialog. - 2003, nr 6, s. 51-56


  8. IWANOWSKA MAŁGORZATA, KAZIMIEROWICZ MAREK
    Uczeń z trudnościami - problem czy wyzwanie?
    / Małgorzata Iwanowska, Marek Kazimierowicz // Nowe w Szkole. - 2004, nr 6, s. 3, 4, 5, 6, 7


  9. JAGIEŁA JAROSŁAW
    Rozważne zaangażowanie
    / Jarosław Jagieła // Psychologia w Szkole. - 2007, nr 3, s. 115-122


  10. JAGIEŁŁO EWA
    O niektórych trudnościach wychowawczych
    / Ewa Jagiełło // Życie Szkoły. - 2004, nr 6, s. 33-35


  11. JUREWICZ MONIKA
    Środowiskowe uwarunkowania trudności wychowawczych gimnazjalistów
    / Monika Jurewicz // Nowa Szkoła. - 2009, nr 2, s. 11-17


  12. KŁOSOWSKA ELŻBIETA
    Elementarne zasady pracy z uczniem sprawiającym trudności wychowawcze
    / Elżbieta Kłosowska // Wychowanie na co dzień. - 2006, nr 12, s. 25-27


  13. KOMOROWSKA BEATA
    Zjawisko trudności wychowawczych w gimnazjum
    / Beata Komorowska // Dyrektor Szkoły. - 2003, nr 5, s. 28-30


  14. KRAWCZONEK MAGDALENA
    Nauczyciel wobec trudności ucznia
    / Magdalena Krawczonek // Edukacja i Dialog. - 2005, nr 10, s. 54-55


  15. MAJEWSKA-BRZYSKA KRYSTYNA
    Procedury. Cz. 2
    / Krystyna Majewska-Brzyska // Remedium. - 2004, nr 6, s. 10-11


  16. MAJEWSKA-BRZYSKA KRYSTYNA
    Procedury postępowania nauczycieli w sytuacjach zagrożenia dzieci i młodzieży demoralizacją. Cz. 1
    / Krystyna Brzyska-Majewska // Remedium. - 2004, nr 5, s. 10-11


  17. MARCZEWSKA KRYSTYNA
    Dziecko z zaburzeniami zachowania i osobowości
    / Krystyna Marczewska // Dyrektor Szkoły. - 2006, nr 4, s. 38-41


  18. MEYER MARIA
    Interpretacje uwarunkowań zaburzeń w zachowaniu
    / Maria Meyer // Opieka, Wychowanie, Terapia. - 2003, nr 2, s. 13-16


  19. MIELCZANEK JOLANTA
    Próba korekty zachowania ucznia
    / Jolanta Mielczanek // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2003, nr 7, s. 48-50


  20. NERŁO MIROSŁAWA
    Zrozumieć trudności dorastania
    / Mirosława Nerło // Edukacja i Dialog. - 2006, nr 10, s. 2-8


  21. OLSZEWSKA ALEKSANDRA
    Program pomocy młodzieży z problemami wychowawczymi
    / Aleksandra Olszewska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2003, nr 9, s. 24-25


  22. OSTASZEWSKI KRZYSZTOF
    Zachowania problemowe młodzieży
    / Krzysztof Ostaszewski // Remedium. - 2007, nr 9, s. 32


  23. OSTROWSKI KAZIMIERZ
    Socjoterapia jako forma pomocy pedagogicznej
    / Kazimierz Ostrowski // Wychowanie na co dzień. - 2008, nr 10/11, s. 10-12


  24. PIWOWAR CECYLIA
    Co robić, gdy dziecko sprawia trudności wychowawcze?
    / Cecylia Piwowar // Wychowawca. - 2003, nr 11, s. 16-17


  25. POLAK KRZYSZTOF
    Mediacja jako szansa rozwiązywania konfliktów szkolnych
    / Krzysztof Polak // Wychowanie na co dzień. - 2008, nr 4/5, s. 30-34


  26. PORZAK ROBERT
    Interwencja profilaktyczna
    / Robert Porzak // Remedium. - 2004, nr 11, s. 6-7


  27. PORZAK ROBERT
    Typy interwencji - interwencja wychowawcza
    / Robert Porzak // Remedium. - 2004, nr 7/8, s. 6-7


  28. PYŻALSKI JACEK
    Wsparcie dla nauczycieli
    / Jacek Pyżalski // Remedium. - 2008, nr 1, s. 4-5


  29. RATAJCZAK MARIA
    Rozwiązywanie problemu wychowawczego
    / Maria Ratajczak // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2004, nr 1, s. 35-40


  30. RAWICKA KATARZYNA
    Praca z trudnymi zachowaniami
    / Katarzyna Rawicka // Remedium. -2006, nr 7-8, s. 54-55


  31. RECHNIO BEATA
    Analiza i opis przypadku: (problem wychowawczy w klasie II podstawowej szkoły masowej)
    / Beata Rechnio // Wszystko dla Szkoły. - 2007, nr 4, s. 20-21


  32. RUDKOWSKA ZOFIA
    Poemat pedagogiczny, czyli dyrektor szkoły jako wychowawca
    / Zofia Rudkowska // Nowe w Szkole. - 2004, nr 6, dod. Kierowanie Szkołą, s. 4-6


  33. SIKORA JOANNA
    Jak pracować z uczniem trudnym wychowawczo
    / Joanna Sikora // Psychologia w Szkole. - 2004, nr 1, s. 71-78


  34. SOBIESZCZUK IWONA MAŁGORZATA
    Wychowanie do grzeczności w internecie
    / Iwona Małgorzata Sobieszczuk // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2003, nr 9, s. 50-52


  35. SOCHA-KOŁODZIEJ KRYSTYNA
    Program "Starszy Brat, Starsza Siostra"
    / Krystyna Socha-Kołodziej // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2004, nr 4, s. 38-40


  36. SOKOŁOWSKA EWA
    Szymon jest niegrzecznym uczniem
    / Ewa Sokołowska // Psychologia w Szkole. - 2007, nr 2, s. 43-52


  37. STĘPIEŃ ZBIGNIEW
    Trudności wychowawcze na lekcjach wychowania fizycznego
    / Zbigniew Stępień // Lider. – 2005, nr 4, s. 25


  38. SZPERLICH EWA, LEHMAN MARIA
    Jaś nie do wytrzymania!
    / Ewa Szperlich, Maria Lehman // Psychologia w Szkole. - 2004, nr 1, s. 99-102


  39. ŚLEBODA RENATA, KRÓL - ZIELIŃSKA MAGDALENA
    Trudne sytuacje – rozwiązywanie konfliktów na zajęciach z dziećmi
    / Renata Śleboda, Magdalena Król-Zielińska // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2008, nr 1, s. 32-35


  40. UŚCIŁKO IZABELA
    Szkolna codzienność – uczniowie trudni
    / Izabela Uściłko // Języki Obce w Szkole. - 2005, nr 10, s. 54-55


  41. WIATROWSKA LEOKADIA
    Wiem i muszę pomóc
    / Leokadia Wiatrowska // Życie Szkoły. - 2007, nr 3, s. 11-15


  42. WIELOWIEJSKA-COMI IRENA
    Mam trudnego ucznia
    / Irena Wielowiejska-Comi // Psychologia w Szkole. - 2004, nr 1, s. 99-102


  43. WOJCIECHOWSKI MIECZYSŁAW
    Czemu idą na wagary?
    / Mieczysław Wojciechowski // Remedium. – 2005, nr 4, s. 6-7


  44. ZAMORSKA MARTA
    Uroki pustej szkoły
    / Marta Zamorska //Polityka Społeczna. - 2004, nr 9, s. 18-20


  45. ZIMNY TOMASZ
    Poszukiwanie potencjału integracyjnego w konfliktach szkolnych
    / Tomasz Zimny // Wychowanie na co dzień. - 2004, nr 7/8, s. 20-23


  46. ŻOŁTYŃSKA JOLANTA
    Wyeliminowanie niewłaściwych i niepożądanych zachowań u chłopca w mojej klasie oraz przywrócenie pomiędzy nim a klasą pozytywnych relacji: opis i analiza przypadku rozpoznawania i rozwiązywania problemu wychowawczego
    / Jolanta Żołtyńska // Lider. - 2005, nr 9, s. 200-22

Powrót